21 Ağustos 2009

büyüyor benim kuzucugum...








sonunda fırsat bulup oturdum pc başına...nereden başlasam bilemiyorum ama karışık bir yazı olacak bundan eminim..biraz önce kırdım fındıkları geçirdim robottan kuzucugum sabah kahvaltılarında yesin diye..kuzumsa ne mi yapıyor..uyuyor 2 saatir..

canım annem ankaradan döndü..bizde kuzumla 10 gün kaldık annemde..bu 10 gün boyunca hep gezdik hiç evde oturmadık..ne eminönü kaldı nede bakırköy..otobüs cocugu oldu cıktı bizim kız..ve gezmeye cok alıstı..dısarı kim cıksa üzerine atlıyor..bizimle beraber hamiş teyzemizde geldi..tabi 10 gün boyuncada ınternetsız kaldım..olsun genede cok güzeldi gezmek dolasmak üzerime birkaç bişey almak..tatil planlarımız sularda yüzmekte..seneye inşallah...
ceylinim cok yabancılamaya başladı herkesi..baskasının kucagına gıdınce aglamaya baslıyor..anneannesını de yabancıladı babaannesınıde ...sonra alıstı tabi..sanslı kız bizimki..hem anneannesinde hemde babaannesınde park yatagı ve mama sandalyesi var..hıc yer yabancılamıyor..yıne mama sandalyesınde mamalarını yıyor..5 dişli bir kız artık..ve sürekli ısıran..diş izleri cıkan..yaramaz bi kız oldu..aglayarak istedıgını yaptırmaya calısan..emeklemeye calısıyor..dızlerı uzerınde gıdıp gelıyor..sürünüyor ama tam olarak emekleyemedi daha..suyu cok seviyor dustan cıkarken agladıgı oluyor..baba demeye devam babaya bide aba eklendi..anne demeye niyeti yok daha..oyuncaklarıyla oynuyor bellı bır sure sonra sıkılıyor..değişik oyuncaklar aldım..özellikle playskool un..oynuyor ama daha sonra sıkılıyor ıste..
yemek yemesi ise iyi..tabi dişleriden dolayı rahatsızlanmıyor degıl eli sürekli agzında..heryeri dişliyor..özellikle de beni ve babasını..gecen gece babasının burnunu ısırdı..:-)))

sabahları yıne kahvaltımızı aynı sekılde yapıyoruz..bebe bisküvisi veya tahıllı kahvaltılıklar.yumurta sarısını tam verıyorum artık..ayrıca herseyın tadını alması acısından ayrı ayrı verıp yemedıgı kısmını karısım verıyorum..mesela yumurtayı ayrı pekmezı ayrı verıyorum..ceylınım yemek olarak herseyı yıyor..kofte ve tavuga bayılıyor ..makarna yıyor bulgur pılavı..herseyı verıyorum yemeklerı tuzsuz salcasız domatesle pısırıyorum..ve ona ayrıca yemek yapmıyorum bız ne yersek onada verıyorum ve her yemekte masaya oturtuyorum..ekmegı yemeklerın suyuna banıp banıp verıyorum..bayılıyor..bayılıyor..fakat yogurt ıhhh sevmedı..sevdıremedım..zorlamak yok..

meyveyse muz muz muz..varsa yoksa muz..bide uzum arada zorla armut elma..seftalı kayısı falan ıhh yokk yemıyor..bense ne yapıyorum gece mamasına kayısı falan koyup yedırıyorum..meyve karsısımları yapıyorum..mesela muza üzüm koyuyorum arada cici bebe de ekliyorum tabi eger sabah yemediyse..ayrıca meyve filesindede sadece muz yiyor..diğer meyveleri koydugumdayse oyun yapıyor fileyi yere atıyor..yine bu aralar ekmek eline vermeye başladım tabiki benim gözetimimde..milupanın sütlacını cok sevdi..

bu arada bu yazı saat 14.00 da başladı ve hala devam etmekte..biraz once saglık ocagından geldım..8. ay kontrolu ıcın..doktorumuz 9. ay gelırsınız demıstı 6. ay kontrolunde 2 aydır doktorumuza gıtmıyoruz fakat ben saglık ocagına gıdıyorum..1 yasına kadar asımız yok.pnomokok 3. dozuda olduk gecen ay..kilomuz 8.440 olmus..maşallah..fakat soyle bır gercek varkı hastaneyle saglık ocagının kilo ve boyu cok farklı cıkıyor..6. ay kontrolunde boyu 71 olan kızıma bugun 68 cm dedıler..ee demekkı benım kız 3 cm cekmiş..:-)))
hemsırelere farklı olarak ne verebılırım dedım..gene tuz seker 1 yasına kadar yasak dedıler..kıyma tavuk verebeılırsın dedıler dedım ben verelı cok oldu..recel mermelat olabılırmiş.yogurt bırkac kasıkta olsa mutlaka ver dediler..köfte veriyorum dedim erken 9. ayda başlanıcak verme dedi..

kuzuma yürüteç almaktan vazgeçtim..arastırdıgımda zararlı oldugunu okudum..ama benım yegenlerım cok bındı..ve bişeyleride yok maşallah..cok üzerinde durmama gerek yok almayacagım..

2 tane vukuatı oldu ceylinin gecen hafta ..ikiside beni cok üzdü..
1-ceyline üst üste konulan bardak oyuncaklardan almıstım.renk renk...desteksiz oturuken bardagın üztüne düştü..agzından kanlar geldı..cok korktu..tutuldu..aglamayamadı..sonra agladı ..o agladı..ben agladım..su an yazarken hala o günü yaşıyorum..cok üzüldüm..dişi kanadı yavrumun..korktu cok hemde..
2- annemi bana davet ettim geçen cuma günü..ceylin annemin kucagındayken bir anda annemin gözüne eline sokmus..annem bir geldi gözü kanlar içinde..elimiz ayagımız tutustu..hemen taksi cagırıp bize yakın olan medicanaya gittik..gözüne bakıldı..beyaz kısım yırtılmıs..damla verildi..pazartesi günü annemin kontrolü var..konusuyoruz iyimiş..cok üzüldüm ya kör olsaydı..cocuk işte..yapacak bısey yok..

böyle işte...demiştim anlatacak cok sey diye..11 ayın sultanı da geldı cattı..gecen sene tutmamıstım hamilelikten..bugun orucluyum..bu sene tutacagım allah ızın verirse..nede olsa ek gıdaya basladı..zaten cok da emmiyor arada sırada..bugun acıktım biraz ama az kaldı..allah yardım eder..emzirince hemen acıkıyor insan..ama dayanmam lazım..herkesın ramazanı mübarek olsun..rabbim oruclarımızı kabul etsin..

güzel bir haber daha..dogumdan donra tartıda 92 kiloyu görmiştüm..çekinmiyorum yazmakta neysem oyum..gecen gün 82 kiloyu gördüm..cok mutluyum..umarım daha veririm hedefim ise 70..az kaldı..eşimin de zayıflarsam bana alacagı hediye var..(askım zayıflayıp hediyeni kapacagım.)

hafta sonu adapazarındaydık..kızım ve benim resimlerime buyrun...cok büyümüş dimi..


ps:bir sonraki postta mimimi cevaplayıp bende mimliycem ona göre...

sevgiler...

3 yorum:

fazi dedi ki...

Maşallah ceyline :) Bu arada kazalar için geçmiş olsun.Anneanne hemen iyi olur inşallah.Yürüteç konusunda ben de bir çok araştırma yaptım.Bazı doktorlar sakıncası yok diyor bazıları önermiyoruz diyor.

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Allah kabul etsin öncelikle. Minik ceylin koca kız olmuş görmeyeli.Çokda tatlı olmuş
Kazalar her ne kadar sakınsakda oluyor malesef çok geçmiş olsun.
bu arada kesinlikle hediyeyi alırsın çünkü 9. aydan sonra yani emekleme olayı başladıktan sonra bir anda veriyor insan peşinde koşturmaktan.

Özlemhan dedi ki...

y canım ya çok şeker olmuş kızın Annene çok üzüldüm.Allah korumuş. benimkide çok yaramaz ldu her anm gözüm üstünde olması gerekiyor.